Een pakkende bedrijfsnaam die gemakkelijk te onthouden is, of het nu grappig of ongebruikelijk is, een verwijzing naar iets of iemand populair is, of gewoon eigenzinnig, kan een grote bijdrage leveren aan het vestigen van uw bedrijf en u zichtbaarheid geven zonder er extra werk in te steken.
Hoe verzin je een pakkende bedrijfsnaam?
In dit artikel geven we je 18 tips om een goede bedrijfsnaam te bedenken.Gebruik acroniemen.Maak combinaties.Haal inspiratie uit mythologie en literatuur.Gebruik buitenlandse woorden.Gebruik je eigen naam.Bekijk een kaart.Maak een mix.Werk samen met een ander bedrijf.
Hoe bedenk je een sterke bedrijfsnaam?
Bedenk een duidelijke bedrijfsnaam. Of je nu websites bouwt of een bakkerszaak hebt; zorg ervoor dat je naam duidelijk weergeeft welk product of welke dienst je aanbiedt. … Zorg voor creativiteit. … Voorkom dubbeling. … Maak je bedrijfsnaam niet te lollig. … Maak je naam niet te specifiek. … Test je naam. … Check je naam.26 mei 2021
Waar bestaat een goede bedrijfsnaam aan voldoen?
Waar moet mijn bedrijfsnaam aan voldoen?Hij moet goed te onthouden zijn. … Hij moet niet te lang zijn. … Hij moet makkelijk te schrijven zijn. … Hij moet nog niet bestaan. … Check of de domeinnaam nog beschikbaar is. … Gebruik geen vreemde tekens. … Wees creatief. … Wil je ook het buitenland veroveren?
Hoe verzin je een goede merknaam?
9 tips bij een goede merknaam bedenkenVerzin een merknaam die herkenbaar én te onthouden is.Controleer of de naam beschikbaar is.Ga voor een naam met onderscheidend vermogen.Kies een naam die te beschermen is.Onderzoek de betekenis in andere talen.Bedenk een fictieve of aanverwante naam.
Welke bedrijfsnaam mag ik gebruiken?
Bestaande bedrijfsnaam Als een bedrijfsnaam al bestaat mag je deze niet gebruiken. Er zijn wel uitzonderingen: – Als de naam hetzelfde is, maar jouw bedrijf iets heel anders doet, kan het misschien wel. – Als jij bijvoorbeeld in Groningen werkt en jouw concurrent in Brabant, dan mag je soms wel dezelfde naam gebruiken.1
Welke naam voor eenmanszaak?
Een eenmanszaak een naam geven. Voor uw zaak (als natuurlijke persoon), kiest u eventueel een andere naam dan uw familienaam. In plaats van uw bloemenzaak te openen onder de naam “Jansen”, geeft u er bijvoorbeeld de voorkeur aan haar “De gouden lelie” te noemen. In dat geval opteert u voor een handelsnaam.
Waar staat de Handelsnaamwet?
Handelsnaambescherming. Het antwoord op de eerste vraag staat in artikel 1 van de Handelsnaamwet: “Onder handelsnaam verstaat deze wet de naam waaronder een onderneming wordt gedreven.” Kortom: zodra een onderneming een handelsnaam drijft, is de Handelsnaamwet van toepassing.
Wat is het verschil tussen een handelsnaam en bedrijfsnaam?
De bedrijfsnaam (handelsnaam) is de naam die u gebruikt bij het ondernemen. Het handelsnaamrecht ontstaat door het gebruik van de bedrijfsnaam. U moet uw bedrijfsnaam actief gebruiken om bescherming te krijgen van de Handelsnaamwet. Bijvoorbeeld in uw reclame, op uw gebouw, website en facturen.
Waarom is een goede bedrijfsnaam belangrijk?
Als je een handelsnaam hebt, mag een ander in dezelfde branche niet dezelfde of sterk gelijkende naam gebruiken, als er door dit gebruik verwarring kan ontstaan. Dit kan er immers toe leiden dat potentiële klanten jouw naam en die van je concurrent niet goed uit elkaar kunnen houden.
Kunnen twee bedrijven dezelfde naam hebben?
Als je een handelsnaam hebt, mag een ander in dezelfde branche niet dezelfde of sterk gelijkende naam gebruiken, als er door dit gebruik verwarring kan ontstaan. Dit kan er immers toe leiden dat potentiële klanten jouw naam en die van je concurrent niet goed uit elkaar kunnen houden.
Wat is de merknaam van een medicijn?
Hoe verzin je een naam voor een school?
Zorg voor een gericht aanpak om de naam eerst intern goed te introduceren en te promoten bij bestuur, team, ouders en leerlingen. Pas daarna kan ie de buitenwereld in. Het helpt als er een goed enthousiast verhaal bij komt over de achtergrond, de betekenis en de toepassingsmogelijkheden van de naam.
Wat betekent een merknaam?
Merknamen zijn namen voor producten, diensten of organisaties. Ze vormen het talige deel van een merkteken en zijn in die zin ‘woordmerken’.